Girişimciler Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmalı?

Girişimciler için yeni işlerini en iyi tanıtabilecekleri mecra sosyal medya. Sosyal medyayı kullanmaya başlarken çok iyi planlanmış bir strateji gerekiyor. Başka bir deyişle hangi sosyal medya aracı kullanılmalı, nereye odaklanılmalı ve nasıl bir yol haritası izlenilmeli muhakkak çok iyi tasarlanmış olmalıdır.

Marka İmajı

Yeni girişimini sosyal medyada tanıtmaya başlarken markanı nereye konumlandırdığın çok önemli. Yaratmayı istediğin marka kültürüne uygun şekilde ilk adımlarını atıp, daha sonra aynı çizgide bilinilirliğini arttırman gerekiyor. Tüm kullanıcılar ya da müşterilerin ve müşteri adayların senin belli bir kalıp içinde paylaşım yapmanı beklerler. Böylece marka sadakatini önemli ölçüde yakalamış hatta arttırmış olabilirsin.

Hangi Sosyal Medya?

Facebook mu, Twitter mı yoksa Instagram mı? Girişimini bu ya da daha başka uygulamalarda kullanıcı/ müşteri profilinle buluşturabilirsin. Dikkat etmen gereken senin iş planına hangisinin daha çok uyduğudur. Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre, internet kullanıcılarının üçte biri haberlere Facebook kanalıyla ulaşıyor. Her gün yaklaşık 1 milyar kullanıcının giriş yaptığı Facebook, kitle iletişimi için en başta gelen sosyal medya aracı. Ortalama bir Twitter kullanıcısı ayda ortalama üç saate yakın bir süreyi Twitter içinde takip yaparak geçiriyor. Yine bir başka araştırmaya göre bu Twitter kullanıcılarının % 68’i takip ettikleri markalardan alışveriş yapıyor. En büyük video arama sitesi YouTube’da, markalara özel kanallarından yapılan video reklamlar çok yüksek oranlarda dönüşüm sağlıyor. Örnekler daha çoğaltılabilir, önemli olan senin girişimini hangisinin daha çok kullanıcıya ulaştıracak olduğunu belirlemendir.

Müşteriye Kulak Ver

Sosyal medyada sürekli paylaşım yapmak girişimin için tabii ki çok önemli. Ancak bundan daha önemlisi müşteri ya da kullanıcılarından gelenleri dikkate alıp, kendini iyileştirme yolunda geri bildirimler olarak kullanabilmendir. Uzun soluklu, sürdürülebilir bir girişim için, hedef kitleni doğru belirleyip, bu kitleden gelen sesleri iyi dinlemelisin. Sosyal medyada kendine bir kitle belirleyip oluşturduktan sonra yeni oluşumları deneyimlemen çok daha kolay olacaktır. Var olanları geliştirmek için de en doğru araç, sosyal medya araçların olacaktır.

Her yeni girişimin başı zorlu ve meşakkatli bir yolda yürümektir. Sınırlı bütçelerle pazarlama faaliyetlerini en etkili şekilde gerçekleştirebilmen için, sosyal medya araçları her zaman imdadına koşacaktır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s