Lean Metodolojisi

Yeni bir iş kurmak, yani bir hayal olarak başlayan bir girişim fikrini yaşayan ve çalışan bir işletmeye çevirmek, belli bir prosedürü takip etmeyi gerektiriyor. Klasik senaryoda iş planı kurup, bunu yatırımcıya sunmak ve yatırımı almak, akabinde takımı kurup ya da büyütüp ürünü ve veya hizmeti devreye almak ve kullanıcının karşısına çıkmak ana başlıklar olarak sayılabilir. Ancak ne yazık ki böyle başlayan start-up projelerin %70 ile 90’ı girişimin batmasıyla sonuçlanıyor.

Bu başarısızlık oranını azaltmak hatta yok etmek için ortaya çıkan Lean Metodolojisi daha farklı bir yol haritası çiziyor. Buna göre deneme yanılma yaparak, tekrar eden bir tasarım kullanma ve müşteri geri bildirimini anında entegre etme çok önemli.

Lean Metodolojisi ile işe başlayacak olan girişimcilerin aylarca hatta bazen daha fazla süren iş planları hazırlama yerine, deneme yanılma gerektirecek bir hipotez fikriyle yola çıkacaklarını bilmeleri gerekir. Müşteriyle yaşanacak gerçek bir deneyim öncesi, sahip oluna iş planının çok da geçerli olmadığını kabul eden girişimci ilk adımı atmış sayılır.

Girişimcilerin Lean metodolojisiyle hareket ederken uygulamaları gereken bir diğer unsur, müşteri görüş ve deneyimlerini ürün ya da uygulamalarına anında yansıtabilmektir. Bu da iş planını müşteri öngörülerine göre tekrar oluşturmak ya da yenilemekle olur.

Bu metodolojinin üçüncü ve en önemli ayağı, çevik gelişim denilen, müşteri deneyimine uygun olarak hızlıca yapılan ürün geliştirmedir. Girişimcinin bunu yaparken son çıkan yazılımları ve teknikleri kullanması gerekir.

Lean metodoloji ile işe başlayan girişimcinin, sermaye, istihdam, tedarik zinciri gibi, işini başlatmayı ve sürdürülebilir olmasını sağlayacak etkenleri bulması yeni dünya düzeninde daha kolay gözüküyor. Milyon dolarlık büyük yatırımcılar yerine, internet tabanlı çok ama küçük yatırımcıya ulaşmak, büyük şirketlerde çalışmak yerine yeni girişimlerin heyecanını paylaşan ekip üyelerine ulaşmak ya da binlerce kilometre uzaklıktaki tedarikçiye ulaşmak bugün artık çok kolay. Yalnız burada dikkat edilmesi gereken, girişimcinin kendini geliştirmesi için mevcut açık kaynakları kullanırken hangisinin doğru ve işine yarar olduğuna karar vermesi gerekiyor.

Lean metodolojisi, sadece yeni kurulan girişimler için değil, mevcut işletmelerin de vahşi ekonomik ortamda hayatta kalmalarını sağlayacak ve verimliliklerini arttıracak önemli bir sistem olarak hayatımızda haklı yerini alıyor.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s