Dijital Bankacılıkta Giyilebilir Teknolojiler

Giyilebilir teknolojik ürünler artık her yerde, sık sık karşımıza çıkıyorlar. Google Glass ile başlayan devrimsel araçlar serisi, Apple Watch ve Fitbit gibi ürünlerle her geçen gün hayatımızda daha önemli hale geliyor. Önümüzdeki iki yıl içinde sayıları milyarları bulacak bu ürünler sayesinde bankacılık işlemleri de kolaylaşacak gibi görünüyor.

Diğer sektörlerin geliştirdiği uygulamalar sayesinde, tablet ve telefonda yapılan birçok uygulama, giyilebilir teknolojik araçlar ile de kontrol edilebilir hale gelmeye başladı. Bu gelişmelerden bankacılık sektörünün de nasibini alacağını düşünmek hiç de uzak bir ihtimal değil.

Müşteri deneyimini tekrar şekillendirebilir bir güce sahip olan giyilebilir teknolojiler, bankacılık sektörüne birçok kolaylık getireceği gibi güvenlik ve kullanıcı adaptasyon zorlukları gibi riskleri de beraberinde getiriyor. Herhangi bir güvenlik açığını bertaraf etmek için yapılması gereken testlerin dışında, müşterilerin de giyilebilir teknolojik araçlar vasıtasıyla oluşturacakları banka erişim prosedürlerinin kullanımına alıştırılmaları ve güvenmelerini sağlamak gerekiyor. Bu da tabii ki bankaların işi.

Tüm bu çabaların tek amacı dijital bankacılıkta müşteri memnuniyetini arttırmak. Günlük bankacılık işlemlerini ve finansal durumlarını, banka şubesine gitmeye gerek kalmadan, üzerinde taşıdığı saat ya da bileklikten kolayca takip edebilen bir müşterinin bankasına duyduğu güven ve sadakat duygusunun artması çok doğaldır.

Bugünlerde kimi bankalar, teknoloji şirketleriyle ortak çalışarak, giyilebilir teknolojik araçlara özel uygulamalar geliştiriyorlar. Örneğin uygulamanın içine yerleştirilen, kalp atışlarını ölçen bir yazılım sayesinde müşterinin duygu durumu takip edilip, herhangi bir tehdit altında olup olmadığı kontrol edilebiliyor. Başka bir uygulamada ise, müşterinin vereceği sesli bir komut ile diğer bir müşteriye para transferinin gerçekleşmesi sağlanıyor. Planlanan uygulamalar arasında, müşterinin yerini tespit edip, o anda bulunduğu restoran, otel ya da alış veriş merkezinde banka veya kredi kartına özel bir indirimin, giyilebilir aracı vasıtasıyla iletilmesi ilk sıralarda yer alıyor.

Dijital bankacılığın giyilebilir teknolojilere uygulanması henüz çok yeni. Ancak bankacılık sektöründe geliştirilecek dijital uygulamaların özellikle mobil cihazlar ve giyilebilir teknolojik araçlara uygun şekilde tasarlanmış olması, müşteri beklentisini tatmin açısından çok büyük önem taşıyor.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s