Girişimcinin Yol Haritası

Girişimcilik, ülkemiz başta olmak üzere tüm dünyada, ekonomik kalkınmanın gerçekleşmesi ve sürdürülebilmesi, artı olarak var olan verimliliğin artması için gerekli bir oluşum. Yenilikçi fikrini, eşsiz bir girişime dönüştürmen için doğru bir haritayla yola çıkman lazım.

Girişimciliğe Geçiş

Güzel bir iş fikrin var, ne mutlu J Ancak güzel bir fikri, girişime çevirmek detaylı araştırma ve plan yapmaktan geçiyor. Projenle ilgili her türlü araştırmayı yap, mevcut ürün ve servislerle arasındaki benzerlikleri ve farkları kıyasla. Tüm bu bilgilere göre nasıl para kazanacağını yani iş modelini oluştur. İş modelini oluşturman, yatırımcı karşısına çıktığında, alacağın finansal desteğin boyutunu da belirleyecektir. İyi ve ayakları yere sağlam basan bir iş planı ile yola çıkmalısın.

Müşteri Deneyimi

Satacağın ürün ya da vereceğin hizmeti müşteri deneyimini test etmeden pazara sürdüğünde başarısızlık kaçınılmazdır. Hedef belirlediğin müşteri kitlesi ile ürününü buluşturup, alacağın geri bildirimlere göre revizyonlar yapmalısın. Bunları yaparken aklında olması gereken en önemli husus, müşteri deneyiminin özellikle dijital girişimlerin sürdürülebilirliği açısından ne kadar önemli olduğunu unutmamandır. Pazara sürdüğün ürün ya da hizmetin müşteri nezdindeki durumunu, doğru belirleyeceğin performans kriterlerine göre takip etmelisin. Bunu online ortamda Google Analytics gibi dijital performans ölçümü yapan araçları kullanarak gerçekleştirmen, hayatını oldukça kolaylaştıracaktır.

Inovasyon

Ürününün veya sunduğun hizmetin diğerlerinden farkını gösterebileceğin yegane adım inovasyondur. Müşterinin hayatına ne gibi bir farklılık katmayı planlıyorsun, neyi daha iyi yapacaksın? Hepsinin yanıtı inovatif düşünce sistemini benimsemene bağlı. J

Satış ve Pazarlama

İş fikrin çok iyiydi, plan ve araştırmalarını yaptın, inovasyon katarak müşterine sundun, çok da iyi geri bildirimler aldın. Evet, artık satış ve pazarlama aşamasına geçebilirsin. Yalnız burada pazarlama faaliyetlerini doğru kanallardan, doğru araçları kullanarak yapmaya özen göstermelisin. Yoksa yaptığın onca pazarlama harcamasının ve emeğin geri dönüşümünü alamazsın. Satış ağını da iyi planlarsan tedarik, depolama, sevkiyat gibi konularda sıkıntı yaşamayıp, müşteri memnuniyetini en baştan itibaren yüksek bir seviyede tutabilirsin.

Marka Değeri Oluşturma

Girişimin başarılı bir şekilde ilerlerken markanı güçlü ve ayakları yere sağlam basan  bir hale getirmek ilk hedefin olmalı. Güçlü marka ardından güçlü ve sürdürülebilir yeni girişimleri kolayca taşıyacaktır. Senin markanın diğerlerinden farkını şimdiki ve gelecekteki müşterilerine duyurmakla işe başlayabilirsin. Bunun için en etkili yol dijital medyayı ve sosyal mecraları kullanarak markanın tanıtımını yapmandan geçiyor.

Google Adwords ve Facebook gibi dijital reklam ağlarını kullanarak, markanın reklamını yapmak ya da online canlı etkinlikler düzenleyerek, ürün ya da hizmetinin deneyimlenmesini, ek olarak, bu deneyimlerin sosyal medyada ve bloglarda paylaşılmasını sağlamak, marka değeri yaratmada çok etkili olacaktır.

Kurumsallaşma

Sadece bir hayal olarak başladığın iş fikrin büyüdü, gelişti, kocaman bir şirket oldu. Artık işinin profesyonelce devamı için, patron şirketinden, kurumsal şirkete geçiş modeline sıra geldi. Şirketinin başına profesyonel bir yöneticiyi oturtman marka değerine de artı bir katkı sağlayacak, olayları başka bir perspektiften görmene yardımcı olacak ve sana yeni girişimler için zaman ve alan yaratacaktır. Kurumsallaşmanın en önemli amacı, şirket içi çalışanların motivasyonunu  sağlayarak, müşteri memnuniyetini arttırmaktır. Ekibinin organizasyondaki yerini, görev tanımı ve sorumluluklarını doğru belirleyip, bunu çalışanlarınla paylaştığında, girişiminin meyvesi işletmen kurumsallaşma yolunda çok önemli bir adımı atmış olacaktır.

Girişimci olmayı düşünmek bile, girişim dünyasına adım atmanı sağlar, doğru adımları takip etmek sonrasında çok kolay.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s